Blog ma na celu popularyzowanie rowerowych wycieczek po Łodzi, regionie łódzkim i okolicach.
Znajdziesz tu zdjęcia, filmy, opisy tras i ślady GPS.
Miasto Łódź i województwo łódzkie są naprawdę piękne !
Zobaczysz, że "ONI są wszędzie", wszystko się łączy i odbija w tablicach !
Zachęcam do czynnego wypoczynku i powodzenia na trasach !!!

WYCIECZKA Nr 607 - Regnów-Cielądz-Sierzchowy

TRASA WYCIECZKI i DANE STATYSTYCZNE : 
Koluszki - Słotwiny - Nowy Redzeń - Stary Redzeń - Regny - Budziszewice - Stary Józefów - Mierzno - Rękawiec - Nowiny - Żelechlin - Żelechlinek - Naropna - Feliksów - Łochów - Stare Byliny - Garłów - Chrusty - Rawa Mazowiecka - Pukinin - Komorów - Regnów - Laszczyn - Cielądz - Sanogoszcz - Brzozówka - Sierzchowy - Chociw - Krzemienica - Lipie - Wólka Jagielczyńska - Turobów - Stanisławów Lipski - Radwanka - Petrynów - Sokołówka - Żelechlinek - Żelechlin - Nowiny - Rękawiec - Mierzno - Stary Józefów - Budziszewice - Regny - Stary Redzeń - Nowy Redzeń - Słotwiny - Koluszki - Żakowice - Różyca - Gałków Duży - Gałków Mały - Justynów - Andrespol - Andrzejów - Łódź
[17.02.2018. - 151,3 km, 22,9 km/h,  6:36 h]
ZDJĘCIA                 FILMY                  GPS             
Mr SCOTT jedzie do... Trasa WYCIECZKI Nr 607.
Zima cały czas rządzi w regionie łódzkim, ale śnieg nie pada, drogi są w miarę suche i można jeździć ! 
W czwartek 15 lutego zaliczyłem krótki trip i przejechałem 81 km - zobacz UJAZD Nr 16
Natomiast w niedzielę 18 lutego powtórzyłem scenariusz z "hybrydowej" WYCIECZKI Nr 606 i zamierzone cele udało mi się osiągnąć ! W mroźny poranek pojechałem pociągiem Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej do Koluszek. Stamtąd pognałem do Żelechlinka, gdzie spotkałem się z moją rowerową koleżanką Anną. 
Wspólnie przejechaliśmy ponad 100 km i odwiedziliśmy niezwykle atrakcyjne miejscowości na terenie powiatu rawskiego (w których Anna jeszcze nigdy nie była). Jak zwykle zrobiłem mnóstwo zdjęć i nakręciłem filmy kamerką GoPro Hero. To był bardzo udany dzień ! 
A oto co zarejestrowałem na trasie wycieczki i to w dużym skrócie !
Dworzec Łódź Fabryczna godz. 7:17 - wsiadam w pociąg Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej.
O godz. 7:39 już jestem na dworcu kolejowym w Koluszkach. Ruszam na trasę do Żelechlinka.
Wieś Regny i pusta droga woj. nr 715.
Szosa do Budziszewic.
Opuszczony drewniak we wsi Żelechlin.
Gmach Urzędu Gminy Żelechlinek - o godz. 8:45 wyruszamy z Anną na zaplanowaną przeze mnie trasę.
Wieś Stare Byliny - niebieski szlak rowerowy "Ziemi Rawskiej".
Dwór w Starych Bylinach - zobacz WYCIECZKA Nr 177.
Most na rzece Rawka w Starych Bylinach.
Rzeka Rawka.
Droga woj. nr 707 - wyjazd z Rawy Mazowieckiej.
Wieś Pukinin - obieramy kurs na Regnów.
Wieś Regnów. Poznałem dobrze tę miejscowość podczas WYCIECZKI Nr 396.
Kościół Nawiedzenia Najświętszej Maryi Panny w Regnowie.
Z Regnowa pędzimy do wsi Cielądz. Anna jest zachwycona i czuje się wolna jak ptak !
Tablica "z wami zmieniamy łódzkie" i nowa droga na odcinku Łaszczyn - Cielądz.
Wieś gminną Cielądz znam dobrze z WYCIECZKI Nr 391.
Gminny Ośrodek Kultury w Cielądzu.
Anna odbiera telefon : "Synku nie wiem co na obiad ! Ja dzisiaj jestem na wycieczce i radź sobie !". No i prawidłowa reakcja.
Skuty lodem staw i remiza strażacka OSP Cielądz.
Park w Cielądzu.
Kościół p.w. Świętej Trójcy.
Cmentarz parafialny w Cielądzu. Na terenie nekropolii znajduje się kilka zabytkowych pomników. Na zdjęciu monument na grobie Dominika Rzeszotarskiego herbu Junosza (dziedzic dóbr Stolniki i Grabice).
"Ś.P. Andrzej Wolff mecenas i właściciel dóbr Cielądz. Urodził się w Cielądzu d. 30 listopada 1830 r., zmarł tamże dnia 6 października 1903 r.".
Żeliwny grobowiec rodziny Sokolnickich - właścicieli dóbr Rylsk Mały.
Cielądz - most na rzece Rylka.
Nowa droga do sioła Sanogoszcz.
We wsi zachował się drewniany wiatrak-koźlak z początku XX wieku. 
Brzozówka - trasa niebieskiego szlaku rowerowego "Ziemi Rawskiej".
100-letni drewniak w Brzozówce.
Pomnikowy dąb przy wjeździe do wsi Sierzchowy.
Sierzchowy odwiedziłem podczas WYCIECZKI Nr 383.
Ozdobą wioski jest zabytkowy kościół p.w. Przemienienia Pańskiego. Świątynia została wzniesiona w latach 1520–1539.
Na północnej elewacji późnogotyckiego kościoła znajduje się pocisk - pamiątka po ostrzale artyleryjskim z okresu I wojny światowej.
Jedziemy dalej na wschód do wsi Chociw.
Miejscowość położona jest przy drodze woj. nr 726. Poznałem ją w trakcie WYCIECZKI Nr 297.
Kapliczka w Chociwku.
Zabudowania dawnego folwarku.
Dwór w Chociwiu z początku XVIII wieku.
Pieńki po ściętych drzewach - stawy hodowlane w Chociwiu.
Z Chociwia pomykamy do wsi Krzemienica.
Zabytkowa kapliczka i kościół w Krzemienicy.
Kapliczkę odnowiono dzięki dofinansowaniu z budżetu Samorządu Województwa Łódzkiego.
Druga zabytkowa kapliczka we wsi Lipie.
Kwadrans po godz. 17-tej wracamy do Żelechlinka i kończymy naszą kolejną przejażdżkę.
Dzięki Aniu za aktywnie spędzoną niedzielę i do następnego spotkania !
Ruszam żwawo w drogę powrotną do Łodzi. O godz. 20:55 melduję się przy zegarze na ul. 6 Sierpnia.
Wracam do domu zrelaksowany i odprężony. Przejechałem dziś ponad 151 km i to był bardzo mile spędzony dzień ! 😎

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Copyright © 2014 Mr SCOTT jedzie do... (-: , Blogger