Blog ma na celu popularyzowanie rowerowych wycieczek po Łodzi, regionie łódzkim i okolicach.
Znajdziesz tu zdjęcia, filmy, opisy tras i ślady GPS.
Miasto Łódź i województwo łódzkie są naprawdę piękne !
Zobaczysz, że "ONI są wszędzie", wszystko się łączy i odbija w tablicach !
Zachęcam do czynnego wypoczynku i powodzenia na trasach !!!

WYCIECZKA Nr 631 - Apetyt na szosę

TRASA WYCIECZKI i DANE STATYSTYCZNE :  
Łódź - Andrzejów - Bedoń Przykościelny - Bedoń - Jordanów - Ignaców - Janówka - Justynów - Gałków Mały - Gałków Duży - Borowa - Kaletnik - Różyca - Żakowice - Koluszki - Słotwiny - Redzeń Nowy - Redzeń Stary - Regny - Budziszewice - Józefów Stary - Mierzno - Rękawiec - Nowiny - Żelechlin - Żelechlinek - Naropna - Józefin - Głuchów - Prusy - Celigów - Białynin Latków - Białynin - Jeżów - Strzelna - Marianów Rogowski - Rogów - Przecław - Brzeziny - Paprotnia - Lipiny - Natolin - Nowosolna - Łódź
[14.05.2018. - 127,7 km, 25,7 km/h,  5:06 h]
ZDJĘCIA               FILMY                  GPS  
Mr SCOTT jedzie do... Trasa WYCIECZKI Nr 631.
W dniu wczorajszym zaliczyłem fantastyczną przejażdżkę z moim rowerowym kolegą Sylwestrem. Przejechaliśmy równo 200 km w bardzo mocnym tempie i odwiedziliśmy dwie ciekawe miejscowości : Niechmirów i Szynkielów w powiecie wieluńskim. Na zakończenie wycieczki wpadliśmy jeszcze na Piknik Funduszy Europejskich do Łasku, gdzie odebrałem wspaniałe nagrody za zdobycie I miejsca w konkursie organizowanym przez Urząd Marszałkowski w Łodzi (zobacz WYCIECZKA Nr 630). 
Te wydarzenia pozytywnie mnie nakręciły i ponieważ szybko się zregenerowałem, to następnego dnia - czyli dziś, postanowiłem jeszcze pohasać rowerkiem po regionie łódzkim. Uznałem, że muszę odpowiednio wykorzystać ten rozbudzony we mnie "apetyt na szosę" i pomknąłem na bezstresowy ujazd po dobrze mi znanych trasach. 
W pierwszej części odwiedziłem dawną fabrykę Teodora Steigerta przy ul. Milionowej, potem zwiedziłem kościół w Bedoniu Przykościelnym. Następnie wpadłem na obiad do Anny - mojej rowerowej koleżanki z Żelechlinka. Po odpoczynku wróciłem na szlak i zajrzałem do wsi Białynin Latków, gdzie popatrzyłem na "moje ukochane drzewo". Pognałem dalej do Łodzi równą jak stół drogą krajową nr 72, na której w niedzielę był i okazało się, że jest znikomy ruch. 
To była bardzo udana eskapada, podczas której nakręciłem kilka filmów kamerą GoPro i oczywiście napstrykałem dużo zdjęć. A oto najciekawsze momenty z niedzielnej przygody !
ul. Milionowa 55 - dawna fabryka Teodora Steigerta (dziś salon Meblowy "ORDOM"). 
Bedoń Przykościelny - kościół p.w. Matki Boskiej Królowej Polski.
"Księdzu doktorowi Eugeniuszowi Millerowi Proboszczowi Parafii Bedoń w latach 1940-1941 gorliwemu kapłanowi i patriocie, kapelanowi łódzkich harcerzy w 60-tą rocznicę męczeńskiej śmierci w obozie koncentracyjnym Dachau 12.10.1042 r. Parafianie".
Kościół wybudowany został w latach 1925–1933 w stylu neobarokowym wg projektu arch. Józefa Kabana.
Jest to najstarsza świątyniaw gminie Andrespol, która powstała na gruntach darowanych przez Romana Tymoteusza Korwin-Kochanowskiego w roku 1920. 
"Romanowi i Wandzie z Szymanowskich Korwin-Kochanowskim ofiarodawcom i inicjatorom powstania kościoła i Parafii p.w. Najświętszej Maryi Zwycięskiej w Bedoniu w 80 rocznicę jej zwycięstwa a 75-lecie istnienia Parafii Roku Jubileuszowego 2000 wdzięczni parafianie, proboszcz i wnuki fundatorów".
W 2005 roku miała miejsce całkowita przebudowa prezbiterium kościoła, która stanowiła próbę nowej aranżacji z zachowaniem stylistyki i charakteru architektury. 
Autorami przebudowy i projektu byli konserwatorzy dzieł sztuki Anna i Tomasz Ostaszewscy.
W Domu Bożym znajduje się piękna terakota.
Naprzeciwko wschodniej części kościoła znajduje się miejsce pamięci narodowej. Opisałem je na kartach WYCIECZKI Nr 94.
Miejscowość i okolice znam dobrze także z WYCIECZKI Nr 147.
Justynów - budowa ciągu pieszo-rowerowego do wsi Gałków Mały.
Mr SCOTT w Żelechlinku. W tym roku jestem tutaj częstym gościem !
Cudowna, wiosenna sceneria ! Kwitnące drzewa przy drodze we wsi Józefin.
Most na rzece Rawka - granica pomiędzy gminami Żelechlinek i Głuchów.
Rewelacyjna trasa rowerowa do Głuchowa.
Widok z szosy na pola w okolicy wsi Kochanów. Stoi na nich cała chmara BAZ OBCYCH ! "ONI są wszędzie" !!! 👽
Super trasa rowerowa do wsi Prusy.
Równie atrakcyjny odcinek - szosa przez Celigów do wioski Białynin Latków.
"Moje magiczne drzewo" we wsi Białynin Latków.
Jest to przepiękna grusza, która rośnie na miedzy i prawdopodobnie stanowi granicę z sąsiednią osadą o nazwie Reczul.
Przebywanie w tej okolicy to dla mnie prawdziwa magia !!!
Czuję się związany z tą ziemią niepojętą energią, która przeszywa mnie na wskroś i daje życiodajną siłę ! 💚
Przyjeżdżam tu o każdej porze roku, bo dobrze wiem, że to jest "moje miejsce na ziemi" 💘
Droga krajowa nr 72 - powiat brzeziński, gmina Jeżów.
Rogów - ogromny elewator zbożowy.
Widok z wiaduktu w Rogowie na zielone pola wsi Romanówek.
Kręta, polna droga na Wągry, przy torach Kolei Warszawsko-Wiedeńskiej.
Brzeziny - DK nr 72 do wsi Paprotnia.

Zakończenie wycieczki w centrum miasta. Jak na niedzielę, to jest spory ruch na ul. Zachodniej.
Remont fragmentu ul. Gdańskiej (od ul. Legionów do ul. Ogrodowej). Zaniedbana ulica zamieni się wkrótce w przyjazny mieszkańcom woonerf.
Ten obszar Łodzi przechodzi metamorfozę dzięki funduszom europejskim. Informuje o tym tablica z napisem : "Rewitalizacja Obszarowa Centrum Łodzi".
Przejechałem dziś ponad 127 km i czuję, że mój "Apetyt na szosę" został zaspokojony ! 😋

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Copyright © 2014 Mr SCOTT jedzie do... (-: , Blogger