Blog ma na celu popularyzowanie rowerowych wycieczek po Łodzi, regionie łódzkim i okolicach.
Znajdziesz tu zdjęcia, filmy, opisy tras i ślady GPS.
Miasto Łódź i województwo łódzkie są naprawdę piękne !
Zobaczysz, że "ONI są wszędzie", wszystko się łączy i odbija w tablicach !
Zachęcam do czynnego wypoczynku i powodzenia na trasach !!!

WYCIECZKA Nr 696 "Droga zawierzenia" - szlakiem kapliczek w gminie Czarnocin

TRASA WYCIECZKI i DANE STATYSTYCZNE :
Łódź - Ksawerów - Pabianice - Bychlew - Jadwinin - Huta Dłutowska - Budy Dłutowskie - Dłutów - Leszczyny Małe - Tążewy - Górki Duże - Górki Małe - Garbów - Kruszów - Grabina Wola - Szynczyce - Tychów - Biskupia Wola - Czarnocin - Zamość - Zawodzie - Czarnocin - Tychów - Rzepki - Wola Kutowa - Pałczew - Wola Rakowa - Giemzówek - Giemzów - Stefanów - Posada - Łódź
(12.02.2019. - 101,81 km, 23,9 km/h, 4:14 h)
ZDJĘCIA                  FILMY                   GPS
Trasa WYCIECZKI Nr 696.
Zastanawiałem się wczoraj, ile razy przejechałem rowerkiem przez malowniczy obszar gminy Czarnocin w powiecie piotrkowskim ? Oooo ! Bardzo dużo ! Zacząłem liczyć, ale szybko straciłem rachubę... Długo by wymieniać wszystkie atrakcje turystyczne gminy, bo jest ich naprawdę mnóstwo ! Wiele z nich opisałem na kartach moich eskapad po regionie łódzkim - zobacz np. WYCIECZKA Nr 138
Tej zimy wpadłem jednak na pomysł, aby pokazać gminę trochę z innej perspektywy. Na stronie "Przewodnik turystyczny obszaru Lokalnej Grupy Działania „Bud-Uj Razem”, natrafiłem na "quest rowerowy – „Droga zawierzenia” – propozycję dla wytrwałych wędrowców, którzy cenią sobie wypoczynek na łonie przyrody i jednocześnie chcą powspominać postać papieża – Polaka Jana Pawła II". 
Dziś postanowiłem przejechać trasę questu, która liczy sobie ok. 11 kilometrów i wiedzie przez kilka miejscowości od kościoła w Czarnocinie do kapliczki w Woli Kutowej. To 9 stacji - tablic, które poświęcone są poszczególnym ważnym momentom z życia Ojca Świętego Jana Pawła II. 
Twórcami Questu papieskiego są : ksiądz Bogdan Jeleń oraz panie Jolanta Kaleta, Mariola Kozub oraz Barbara Sabat.  
Wycieczka udała mi się znakomicie i pomimo chłodnej aury, spędziłem na rowerze aktywny dzień. Zapraszam do obejrzenia najciekawszych kadrów oraz wszystkich zdjęć i filmów z tej papieskiej przygody, które znajdują się w linkach j/w. 
Początek wycieczki na ul. Retkińskiej 127. W parkan przy kościele p.w. Najświętszego Serca Jezusowego wmurowana jest tablica z napisem : "Pamiętajmy o tych którzy Niepodległość Polski wyśnili, wywalczyli, wymodlili, wycierpieli".
Tablica wyjazdowa z Łodzi przy ul. Ksawerowskiej (granica z Ksawerowem).
NA   TRASIE   DO   CZARNOCINA
Pabianice ul. Świetlickiego.
Pawlikowice - budowa centrum magazynowego dla firmy "Amazon".
Dawna gorzelnia na terenie folwarku w Dłutowie.
Tążewy - kaplica p.w. Wniebowzięcia Najświętszej Maryi Panny (zobacz więcej WYCIECZKA Nr 234).
Krajobraz we wsi Górki Małe.
Linia energetyczna w Górkach Małych.
Klasycystyczny dwór we wsi Kruszów (zobacz WYCIECZKA Nr 106).
Grabina Wola - tablica wjazdowa na teren Gminy Czarnocin.
Dwór w stylu willi włoskiej we wsi Szynczyce (obecnie mieści się w nim Szkoła Podstawowa). 
Kapliczka przy drodze do Biskupiej Woli (skrzyżowanie z szosą na Podolin).
Kapliczka w Biskupiej Woli.
Skręcam na północ i po chwili już jestem w Czarnocinie.
 Czarnocin - kościół p.w. Wniebowzięcia Najświętszej Maryi Panny.
Wystrój i wyposażenie świątyni opisałem na kartach WYCIECZKI Nr 107. Na ścianie frontowej zawieszona jest pierwsza z tablic questu.
"I. 18.V.1929 - Narodziny, 20.VI.1920 - Chrzest.
"Kiedy patrzę wstecz, widzę, jak droga mojego życia, poprzez środowisko tutejsze, poprzez parafię, poprzez moją rodzinę, prowadzi mnie do jednego miejsca : do chrzcielnicy w wadowickim kościele parafialnym. Przy tej chrzcielnicy zostałem przyjęty do łaski Bożego synostwa i do wiary Odkupiciela mojego, do wspólnoty Kościoła. Rodzice, dając mi imię, chcieli powierzyć mnie opiece św. Karola Boromeusza".
"Dziękujemy za Dar Chrztu świętego prosząc o łaskę dobrego życia". W roku kanonizacji Jana Pawła II 2014". 
Do marmurowej tablicy doklejona jest tabliczka z informacją :
"Europejski Fundusz Rolny na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich Europa inwestująca w obszary wiejskie. Projekt pn. "Utworzenie ścieżki questowej promującej walory turystyczne i kulturowe gm. Czarnocin" współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Osi 4 LEADER.
Program rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2007-2013 Instytucja Zarządzająca Programem Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2007-2013 - minister Rolnictwa i Rozwoju Wsi".
Czarnocin ul. Reymonta.
Droga z Czarnocina do wsi Zamość.
Rzeka Wolbórka.
Blisko Zbiornika Czarnocin ustawiona jest kapliczka z drugą tablicą questu.
"II. 1.XI.1946 Święcenia kapłańskie.
"Nieraz zdarzyło mi się budzić w nocy i wtedy zastawałem mojego Ojca na kolanach, tak jak zawsze na kolanach widywałem go zawsze w kościele parafialnym. nigdy nie mówiliśmy z sobą o powołaniu kapłańskim, ale ten przykład mojego Ojca był jakimś pierwszym domowym seminarium".
Módlmy się w intencji dobrego wychowania w domach, szkołach i naszym społeczeństwie".
Skrzyżowanie we wsi Zamość Kolonia Druga.
Stoi tam kapliczka z trzecią tablicą questu.
"III. 28.IX.1958 Nominacja na Biskupa Pomocniczego w Krakowie.
"Zostałem biskupem 12 lat po święceniach kapłańskich. Radość biskupa jest, gdy Pan Bóg daje Kościołowi powołania, a ich brak zawsze budzi troskę i niepokój. Tę troskę porównał Jezus do troski żniwiarza : "Żniwo wprawdzie wielkie, ale robotników mało. Proście Pana żniwa, żeby wyprawił robotników na swoje żniwo".
Rolniczy krajobraz wsi Zamość.
Szosa w osadzie Zamość Kolonia Pierwsza, która łączy się z drogą powiatową na odcinku Czarnocin - Dalków.
Znajduje się tak kapliczka słupowa z czwartą tablicą questu.
"IV. 13.I.1964. Nominacja na Arcybiskupa Krakowa.
"Myśl moja zwraca się w szczególny sposób do całego Prezbiterium Kościoła Krakowskiego, którego byłem członkiem jako kapłan. Stają mi przed oczyma sylwetki wybitnych kapłanów, proboszczów i wikariuszy. Od nich uczyłem się, co to znaczy być autentycznym duszpasterzem".
Módlmy się za wszystkich kapłanów".
Droga powiatowa z Zamościa do wsi Zawodzie.
Przy skrzyżowaniu stoi kapliczka z piątą tablicą questu.
"V. 26.VI.1967. Mianowanie na kardynała przez Papieża Pawła VI.
"Jakże musiał czuć się Wojtyła, gdy sześć tygodni po otrzymaniu kardynalskiego kapelusza w Ludźmierzu mała dziewczynka, która go witała, wyraziła nadzieję, że zostanie on papieżem. Co czuł, berło Matki Bożej Ludźmierskiej, wypadając Jej z rąk, znalazło się w jego dłoni".
Zalew w Czarnocinie.
Rzeka Wolbórka w Czarnocinie.
Czarnocin ul. Tuszyńska. Tą drogą na Tychów przebiega czerwony szlak "Łódzka Magistrala rowerowa W-E. 
Piękna kapliczka słupowa we wsi Tychów. Ustawiona jest przy niej szósta tablica questu.
"VI. 16.X.1978. Wybór na Papieża.
"Wezwany zostałem z dalekiego kraju. Wielka radość w całej ojczyźnie. Po wyborze na Papieża, niejako pierwszym moim duchowym odruchem był zwrot w stronę Chrystusa Odkupiciela. Znalazło to wyraz w Encyklice Redemptor hominis "Odkupiciel  człowieka". Papież Słowianin Wielki Papież Pielgrzym !".
Kapliczka w centrum wsi Rzepki z dwuramiennymi krzyżami i tablica z VII stacją quesu. To miejsce upamiętnienia śmierci wielu mieszkańców tej osady, których dotknęła epidemia cholery. 
"VII. 2.IV.2005. Śmierć Jana Pawła II. "Śmierć jest doprawdy wielką tajemnicą. Wydarzeniem, które należy otoczyć miłością i szacunkiem. Od samych narodzin zbliżamy się ku śmierci, ale w wieku podeszłym jesteśmy z roku na rok co raz bardziej świadomi jej bliskości - jeżeli tylko siłą nie usuwamy od siebie takich myśli i uczuć. Stwórca tak sprawił, że starość niemal w naturalny sposób oswaja człowieka ze śmiercią". "Prośmy o łaskę dobrego przygotowania się do przejścia do Domu Ojca. Módlmy się także za naszych zmarłych" 2014 r." / "Są sercem Rzepek. Historia dwuramiennych krzyży. Na terenie Rzepek panowała epidemia cholery. W oparciu o wierzenia ludowe : "Tam gdzie umrze człowiek trzeba postawić dwuramienny krzyż i pochować pod nim osobę zmarłą w pozycji na brzuchu". mieszkańcy Rzepek i dziedzic Aleksander Mazarak z Żeromina postawili dwa dwuramienne krzyże, które skutecznie strzegą mieszkańców Rzepek i okolic".
Droga w Rzepkach do kolejnej kapliczki, która stoi naprzeciwko stawu z palmami. Łódzcy rowerzyści nazywają to miejsce "Las Palmas" !
Przy kapliczce ustawiony jest pomnik Jana Pawła II.
"Pomnik J.P. II ufundowali Jadwiga i Paweł Święciccy 13.09.2015 r.". Pan Paweł Święcicki jest właścicielem m.in. rozlewni wody alkaicznej w Żerominie (zobacz WYCIECZKA Nr 473).
Pod pomnikiem zawieszona jest kolejna tablica questu : "VIII. 1.V.2011. Beatyfikacja przez papieża Benedykta XVI. "Błogosławiony Janie Pawle II, Ty zawsze broniłeś prawd wiary, także praw człowieka, każdego człowieka, także tego bezbronnego czy niezaradnego, prosimy Cię - Wstaw się za nami u Boga, aby wysłuchał nasze prośby i błagania".
Pomnik Jana Pawła II wielokrotnie oglądałem podczas moich poprzednich wycieczek. Zrobiłem o nim nawet album, który można obejrzeć na mojej stronie na portalu facebook (kliknij tutaj)
W Rzepkach prowadzone są obecnie prace przy budowie drewnianej kładki. Będzie nią można się przedostać do nowego kompleksu rekreacyjno-wypoczynkowego.
W sąsiedniej osadzie Żeromin powstaje "Rybakówka Święty spokój". Ma tu być restauracja, domki kempingowe, place zabaw, wodospad i inne atrakcje. Ośrodek ma zostać otwarty w przyszłym roku.
Dzisiaj przemierzam rowerem trasę questu i cały czas mam wrażenie, że ktoś mnie z góry obserwuje ! Czyżby Duch Jana Pawła II ?
Wieś Wola Kutowa i droga do remizy strażackiej (zobacz więcej WYCIECZKA Nr 226).
Obok budynku OSP znajduje się kaplica rzymskokatolicka, przy której umieszczona została ostatnia - dziewiąta tablica questu.
"IX. 27.IV.2014. Kanonizacja przez papieża Franciszka. "Kiedy oczy całego świata skupione były na uroczystościach beatyfikacyjnych Jana Pawła II, on w ciszy działał. Nikt chyba nie spodziewał się, że cud koniczny do kanonizacji wydarzy się już 1 maja 2011 r. Niesamowite jest to, że Bóg cudownie interweniował na kontynencie amerykańskim, skąd przybył obecny Ojciec Święty - Franciszek. To on w Niedzielę Miłosierdzia Bożego, 27 kwietnia 2014 roku, dokonał kanonizacji Jana Pawła II". "Kroniki Kanonizacji". Święty Janie Pawle II - módl się za nami ! W roku kanonizacji Jana Pawła II 2014".
Przy Domu Bożym ustawiony jest także obelisk z tablicą "Gdy gaśnie pamięć ludzka, dalej mówią kamienie. S. Wyszyński. 40-rocznica budowy kaplicy. 100-rocznica odzyskania niepodległości. Mieszkańcy Woli Kutowej 2018 r.".
Mr SCOTT - nieustraszony odkrywca atrakcji turystycznych regionu łódzkiego ! Trasa questu papieskiego "Droga zawierzenia" przejechana !!!
Z Woli Kutowej pedałuję na Pałczew.
We wsi znajduje się dobrze zachowana puszczona zagroda chłopska.
Kapliczka w Pałczewie przy skrzyżowaniu z drogą na Wardzyn.
Zachód słońca nad wsią Giemzówek.
"Niech zstąpi Duch Twój i odnowi oblicze ziemi… Tej ziemi !". Te słowa wypowiedział Jan Paweł w dniu 2 czerwca 1979 roku w Warszawie na Placu Zwycięstwa, podczas historycznej, pierwszej pielgrzymki do Polski. Dziś spoglądając na kolorowe niebo mam wrażenie, że Ojciec Święty cały czas mi towarzyszy w rowerowej podróży... 
Tablica wjazdowa do Łodzi na ul. Św. Rafała Kalinowskiego.
Obiekt Rekreacyjny „Młynek” przy ul. Śląskiej 168. Kończy się remont i na terenie ośrodka pojawiło się młyńskie koło, pomieszczenia dla ratowników, kasa, zaplecze socjalne a także hangar dla sprzętu pływającego : kajaków i rowerów wodnych.
Widok z wiaduktu przy ul. Śląskiej na "Biały kościół" przy ul. Rzgowskiej.
Zakończenie wycieczki na ul. Wieniawskiego, skąd jest dobry widok na kominy nieczynnej elektrociepłowni EC-2.  

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Copyright © 2014 Mr SCOTT jedzie do... (-: , Blogger