Blog ma na celu popularyzowanie rowerowych wycieczek po Łodzi, regionie łódzkim i okolicach.
Znajdziesz tu zdjęcia, filmy, opisy tras i ślady GPS.
Miasto Łódź i województwo łódzkie są naprawdę piękne !
Zobaczysz, że "ONI są wszędzie", wszystko się łączy i odbija w tablicach !
Zachęcam do czynnego wypoczynku i powodzenia na trasach !!!

WYCIECZKA Nr 653 - Teodory

TRASA WYCIECZKI i DANE STATYSTYCZNE :
Łódź - Starowa Góra - Rzgów - Tuszyn - Kruszów - Głuchów - Srock - Rękoraj - Karlin - Kafar - Jarosty - Piotrków Trybunalski - Twardosławice - Majków Średni - Szydłów - Kamocin - Wola Kamocka - Grabica - Rusociny - Józefów - Wadlew - Zwierzyniec - Chynów - Zabiełłów - Kuźnica - Karczmy - Gucin - Aleksandrówek - Teodory - Ostrów - Łask - Kolumna - Dobroń - Chechło Drugie - Chechło Pierwsze - Pabianice - Piątkowisko - Petrykozy - Górka Pabianicka - Gorzew - Łódź
[08.08.2018 - 129,1 km, 25,8 km/h, 5:00 h]
ZDJĘCIA                 FILMY                 GPS
Mr SCOTT jedzie do... Trasa WYCIECZKI Nr 653.
 Pogoda w sierpniu nie zawodzi ! Dwa dni temu zaliczyłem fantastyczny trip i wykręciłem ponad 213 km. Odwiedziłem miasto Gąbin oraz Sanniki w woj. mazowieckim - zobacz TRASA Nr 47 - Gąbin i Sanniki
Szybko się zregenerowałem i w dziś, w upalną środę 8 sierpnia, pokręciłem się bezstresowo po regionie łódzkim. Ponieważ temperatura w południe osiągnęła ponad 40° C w słońcu, postanowiłem odpuścić sobie zwiedzanie i skupiłem się wyłącznie na szybkiej jeździe. Jako cel wybrałem wieś Teodory k/Łasku, gdzie znajduje się 32 Baza Lotnictwa Taktycznego Wojska Polskiego. Wstęp na teren jednostki jest oczywiście zabroniony, tak więc tylko zasalutowałem wartownikom, "pocałowałem szlaban" i pognałem z powrotem do Łodzi. Żar z nieba lał się dziś strumieniami i chwilami ciemno mi się robiło przed oczami... Ale dałem radę ! 
W tym roku wywindowałem wydolność organizmu na maksymalny poziom i osiągnąłem życiową formę sportową ! Dziś przejechałem co prawda tylko 129 km, ale z niezłą średnią prędkości. Oczywiście odpowiednio udokumentowałem przebieg wycieczki. A oto kilka najciekawszym momentów, jakie zarejestrowałem na trasie tej mojej kolejnej przygody.
Początek wycieczki przy ul. Rzgowskiej 242. W parku przy Stawach Jana ustawiona jest kapliczka z figurą św. Jana Nepomucena.
Zniszczona w czasie wojny, obecnie odtworzona kapliczka powstała w ramach programu "Pejzaż wszystkich świętych", od kilku lat realizowanego przez etnografów z łódzkiego Domu Kultury. Autorem rzeźby jest pan Henryk Chałubiec. 
Kapliczka stoi nad brzegiem rzeki Olechówki.
Na zadrzewionym terenie dawnego dworskiego ogrodu, ma swoją siedzibę Obiekt Rekreacyjny "Stawy Jana".
W 18-hektarowym parku znajduje się staw ze strzeżonym miejscem wykorzystywanym do kąpieli o powierzchni 4,3 ha. 
Wokół stawu urządzono piaszczystą plażę, ogrodzone boisko do piłki plażowej oraz boisko wielofunkcyjne „ORLIK 2012".
W ostatnich latach obiekt przeszedł szereg modernizacji - powstały alejki piesze i rowerowe, budynek przystani, przebudowano przepust wodny stwarzając przestrzeń zabawy dla najmłodszych oraz zamontowano nowe oświetlenie i toaletę.
Ulicą Rzgowską wyjeżdżam z Łodzi. Jadę do Piotrkowa Trybunalskiego drogą krajową nr 91.
Srock - dom wilka morskiego (zobacz WYCIECZKA Nr 70).
Niebezpieczny odcinek DK 91 ze Srocka do wsi Rękoraj.
Super widok ze wzgórza w Rękoraju na kościół św. Anny w Srocku.
Na polach sterczą trupioblade BAZY OBCYCH... "ONI są wszędzie" !!! 👽
Autostrada A-1 w Piotrkowie Trybunalskim.
Wjeżdżam do wsi Twardosławice w gminie Grabica. Jadę cały czas drogą woj. nr 473.
Do Łasku mam tylko 43 km !
Majków Średni - wieża telekomunikacyjna Emitel SLR. 
Na drodze znikomy ruch. Szybko docieram do wsi gminnej Grabica.
Odcinek za wsią Rusociny i tablica drogowa "Powiat Bełchatowski Gmina Drużbice".
Most na rzece Widawka we wsi Chynów.
Wieś Kuźnica - most nad rzeką Grabia "Obszar Natura 2000 Grabia".
Tablica drogowa przed wsią Gucin "Powiat Łaski Gmina Buczek".
Witacz Gminy Łask przed wjazdem do wsi Teodory.
Wieś Teodory - główny cel dzisiejszej eskapady. Wspominałem o mojej znakomitej dyspozycji fizycznej. W tym roku zrzuciłem sporo tłuszczu i wyprofilowałem swoje kończyny na max'a !!! 🏆
Skręcam z DW 473 w lewo i kieruję się do...
32 Bazy Lotnictwa Taktycznego. Baza powstała 1 stycznia 2010 roku na podłożu 32 Bazy Lotniczej i 10 eskadry lotnictwa taktycznego. 
Pełni ona ważną funkcję w systemie obronnym Rzeczypospolitej Polskiej. Jest jednostką o nowych strukturach, spełniających wymagania NATO. Pierwszym dowódca 32 BLT był płk pil. dypl. Dariusz Malinowski.
Salutuję strażnikom i jadę poznawać Teodory. Remiza strażacka.
Niepubliczna Szkoła Podstawowa.
Parafia Świętego Franciszka z Asyżu.
Dom Boży wybudowano w latach 1984–1991 z inicjatywy mieszkańców Teodorów i okolicznych wsi przy poparciu ks. kan. Józefa Naruszewicza, ówczesnego proboszcza parafii Łask.
Przy wejściu zawieszona jest tablica z kalendarium parafii.
Obok świątyni znajduje się wolno stojąca dzwonnica z trzema dzwonami.
Dom parafialny - kancelaria i mieszkanie proboszcza.
Wieś Teodory przynależy do gminy Łask. Mieszka w niej ok. 500 osób.
Droga wyjazdowa z Teodorów do trasy S-8.
"Trasa Bohaterów Bitwy Warszawskiej 1920 roku" - czyli droga ekspresowa S-8. Przebiega po niej także odcinek drogi krajowej nr 12.
Mr SCOTT - nieustraszony odkrywca atrakcji regionu łódzkiego ! 💪
Z Teodorów pomykam do miejscowości Ostrów.
We wsi znajduje się niszczejący dwór, który zbudowany został w latach 1917-1918 przez ówczesnego właściciela dóbr łaskich Janusza Szweycera.
Budowla prezentuje styl eklektyczny i zaprojektował ją architekt Romuald Gutt.
Piękny dwór, wieś Ostrów i okolicę, poznałem w trakcie WYCIECZKI Nr 248.
Z Ostrowa pomykam do Łasku i oglądam kościół p.w. św. Faustyny.
Następnie wyjeżdżam na drogę woj. nr 482 i pedałuję do Pabianic.
Wracam do Łodzi przez Petrykozy i Górkę Pabianicką.
Wycieczkę kończę pod banerem z reklamą przy al. Wyszyńskiego.
"Święcicki Zdrój - czas na lepszą wodę, wodę alkaiczną". Tak reklamuje się firma "Święcicki Zdrój" z Żeromina k/Tuszyna, która od wielu miesięcy wspiera moją rowerową działalność i dostarcza mi pyszną wodę ! Jeszcze raz serdecznie dziękuję !!!
Umęczyłem się jazdą w tym nieznośnym upale i tak sobie myślę, że 129 km na rowerze w ekstremalnych warunkach, to jest naprawdę całkiem niezły wyczyn ! 👍

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Copyright © 2014 Mr SCOTT jedzie do... (-: , Blogger