Blog ma na celu popularyzowanie rowerowych wycieczek po Łodzi, regionie łódzkim i okolicach.
Znajdziesz tu zdjęcia, filmy, opisy tras i ślady GPS.
Miasto Łódź i województwo łódzkie są naprawdę piękne !
Zobaczysz, że "ONI są wszędzie", wszystko się łączy i odbija w tablicach !
Zachęcam do czynnego wypoczynku i powodzenia na trasach !!!

WYCIECZKA Nr 12 - Erazmów

TRASA : Rokiciny Kolonia - Nowe Chrusty - Będzelin - Kaletnik - Różyca - Żakowice - Koluszki - Stare Koluszki - Bagdanka - Zalesie - Rochna - Lisowice - Tworzyjanki - Erazmów - Felicjanów - Katarzynów - Redzeń Stary - Regny - Budziszewice - Zaosie - Niewiadów - Lipianki - Ciosny - Janków Trzeci - Janków - Rokiciny - Rokiciny Kolonia
 [12.06.2011. - 58,7 km, 21,7 km/h, 2:42:46h
GPS
Mr SCOTT jedzie do... Erazmowa !!! WYCIECZKA nr 12.
Mr SCOTT znowu na trasie !!! Tym razem wycieczkę zaczynam od zachodniej części Kolonii Rokiciny. Spod Starego Zajazdu jadę w kierunku Kurowic i skręcam w prawo w ul. Brzezińską. Przede mną doskonała droga biegnąca przez sam środek malowniczego lasu.
Szybko docieram do wsi Nowe Chrusty. Mijam rozwidlenie na Stare Chrusty (w lewo) i na krzyżówce skręcam w prawo. Poruszam się drogą pokazaną na znakach jako posiadająca pierwszeństwo przejazdu. Jadę na północ wzdłuż torów kolejowych, po szosie wojewódzkiej nr 716.
Mijam miejscowy kościół i wjeżdżam do Będzelina.
Droga skręca lekko na zachód, potem znowu na północ. Dookoła piękny, stary las. Docieram do miejscowości Kaletnik.
Przejeżdżam przez strzeżony przejazd kolejowy i już jestem z Żakowicach. Znajduje się tu wiele willi letniskowych z pierwszej połowy XX wieku. Po lewej stronie drogi rozciąga się osada Różyca.
Szybko dojeżdżam do Koluszek. To duży węzeł kolejowy oraz ośrodek przemysłowy. Co ciekawe pierwsza wzmianka o Koluszkach, kiedy to wieś Coluszcovice została zarejestrowana w księgach sądowych, pochodzi z 1399 roku. Po dojechaniu do dużego skrzyżowania, skręcam w lewo w stronę Brzezin.
Pędzę z górki do Starych Koluszek.
Było z górki, to teraz pod górkę ! Nie ma zmiłuj, bo dojechałem do Bogdanki.
Podjazd do kolejnej miejscowości Zalesie, nie stanowi większego problemu.
W końcu dojeżdżam do skrzyżowania dróg. Skręcam w prawo na Rochnę, jak pokazuje Mr SCOTT.
Na tej drodze wszystkie trudy związane z podjazdami zostają w pełni zrekompensowane. Szusuję z górki na maksymalnych obrotach i w mig docieram do miejscowości Rochna. Znajduje się tu zalew na rzece Mroga i atrakcyjny ośrodek wypoczynkowy.
Na krzyżówce dróg skręcam w lewo. Jadę starym asfaltem pośród wiekowych dębów i klonów do Lisowic. Podziwiam pałac zbudowany na przełomie XIX i XX wieku, wg projektu znanego łódzkiego architekta Adolfa Zeligsona. Obecnie mieści się w nim dom opieki społecznej.
Za pałacem skręcam w prawo w mocno zniszczoną drogę. Przejeżdżam przez most na rzece Morga. Po prawej stronie wokół pięknego lasu, znajduje się zalew - raj dla wędkarzy. A dalej Tworzyjanki - miejscowość, która jak głosi legenda, została założona przez braci Janków w XII wieku. Znajduje się tu wiele pięknych posiadłości, w tym między innymi Stary Folwark. Ukryte w wielkich parkach zapomniane, wiekowe domostwa. przywołują nostalgię i tworzą niezapomniany klimat.

Wyjeżdżam z Tworzyjanek, kierując się piaszczystą drogą na południe. Jadę wzdłuż parku i zwiększam uwagę podczas zjazdu do wsi Erazmów. To szeroka polna arteria, która za kapliczką przeistacza się w dobrze utrzymaną asfaltówkę.
Jadę cały czas urozmaiconym traktem - raz asfalt, raz betonowe płyty. Po chwili docieram do Felicjanowa. Przejeżdżam przez tory kolejowe trasy Koluszki-Warszawa. Pędzę przez wieś i za moment jestem w...
Katarzynowie koło Koluszek. Ustępuję pierwszeństwa na krzyżówce dróg i kieruję się dalej cały czas prosto.
Mijam rozjazd na Stefanów i skręcam w prawo, jak pokazuje Mr SCOTT. To piękna okolica, bo drogę otaczają zielone pola obsiane zbożem.

Żwawo pedałując, szybko przybywam do wsi Redzeń Stary. Jadę prosto przez skrzyżowanie do trasy nr 715.
To porządna droga wojewódzka w kierunku na Ujazd. Można tu podziwiać wspaniałe lasy, ciągnące się po lewej strony trasy. Po prawej stronie biegnie linia kolejowa do Słotwin.
Szybko docieram do wsi Regny...
A potem do Budziszewic, bardzo starej miejscowości, której historia sięga 1295 roku ! Po dotarciu do skrzyżowania, skręcam w prawo.
W Budziszewicach przykuwa uwagę kościół p.w. Przemienienia Pańskiego, który został zbudowany w latach 1907- 1909 w stylu neogotyckim.

Wyjeżdżam z Budziszewic i podążam bardzo ładną trasą w kierunku Ujazdu (malowniczy, sosnowy las). Bardzo szybko docieram do wsi Zaosie, a potem równie sprawnie do Osiedla Niewiadów.
Kończy się las i po lewej stronie nowoczesnej drogi, wyłania się nagle obraz niczym z okładki płyty "Animals" zespołu Pink Floyd !
 To niedawno wybudowana, super nowoczesna i ogromna huta szkła firmy "Euroglas", w której znajduje się największy na świecie piec do wyrobu szklanej masy !!!

Na krzyżówce przy fabryce, skręcam w prawo na Wykno. Następnie za małym mostkiem skręcam w lewo.
Mocno podniszczoną drogą dojeżdżam do kolejnego rozjazdu i skręcam w prawo na Lipianki.
Przede mną stara część wsi Niewiadów. Miejscowość jest znana z prężnie działającej fabryki przyczep samochodowych.
Opuszczam Niewiadów i jadąc cały czas prosto na zachód, wkraczam do wsi Lipianki w gminie Ujazd.
Dobrą szosą dojeżdżam do krzyżówki w Ciosnach i przy kapliczce skręcam w prawo - co pokazuje Mr SCOTT.
Jest tu niewielkie wypiętrzenie terenu, także trzeba spokojnie i rytmicznie pedałować, aby dotrzeć na piękne wzgórze. Potem mamy zjazd i przed sobą kolejną wieś.
To Janków Trzeci - typowa dla tych przepięknych okolic wieś o zwartej  zabudowie. Na rozjeździe vis a vis budynku szkoły, skręcam w prawo. Jadę przez całą osadę, przyglądając się ładnym domostwom. Na kolejnym przecięciu dróg skręcam w lewo - znowu na zachód.
Dojeżdżam dobrą drogą do szosy wojewódzkiej nr 716 w Rokicinach i skręcam w prawo w stronę Koluszek. Na najbliższym skrzyżowaniu, za gmachem Ochotniczej Straży Pożarnej, skręcam w lewo. Jest tu znaczny spadek terenu, więc pedałuję mocno, mając przed sobą widok na kościół.
To kościół Parafii Świętej Rodziny w Kolonii Rokiciny i znak, że moja "filozoficzna" wycieczka dobiegła końca.
Zostawiam za sobą zielone, rokicińskie pola, bogatszy w wiele nowych, wspaniałych wrażeń !!!